Döda mig..

16 april, 2014

.. långsamt och plågsamt. Skolstressen tar livet av mig. Vi har typ 5 eller 6 veckor kvar till studenten och jag har så djävulskt mycket att göra innan dess att det känns som att jag kommer gå under. Jag är så stressad över skolan att jag mår illa, är yr och har blodsmak i munnen.
Förutom alla skolarbeten man måste hinna klart med så måste man hitta studentklänning, skor till student och bal samt accessoarer till båda tillfällena. Tur för mig att jag är klar med balklänningen i alla fall!

Sen kommer ju även frågan vad jag ska göra sen. Vart ska jag bo? Vart ska jag jobba, och med vad? Hur tar jag mig dit? Det känns som att livet efter studenten inte finns, att allt tar slut när jag springer ut tillsammans med de andra i klassen. Det kommer bli jobbigt dagen efter studenten när jag inser att så inte var fallet och att jag måste ta det där steget.

Lämna en kommentar